Popular Posts

Monday, September 7, 2015

Merawat Tekanan Darah Tinggi Cara Islam




Assalamualaikum, semoga pembaca blog saya sentiasa diberkati selalu...

Dalam post blog saya yang sebelum ini, dah dijelaskan tentang bagaimana penyakit tekanan darah tinggi (hypertension) boleh terjadi dan juga diterangkan secara santai bagaimana pengambilan garam boleh mempengaruhi tekanan darah seseorang.
untuk ke post saya yang sebelum ini, SILA KLIK SINI...

erm...bagi penghidap tekanan darah tinggi yang sepertimana kita semua tahu, puncanya ialah banyaknya kandungan garam dalam darah...
kebiasaannya, dalam kebanyakkan cara, kita diajar untuk mengawal pengambilan garam dari masuk ke dalam tubuh kita, tujuannya untuk menurunkan darah tinggi....
jadi, bagaimana pula dengan kaedah untuk mengeluarkan garam yang memang dah ada dalam tubuh kita???

jadi di sini sukalah saya berkongsi satu kaedah yang agak berkesan di dalam menyingkirkan garam di dalam tubuh kita...cuba search di youtube, video2 ceramah yang mampu buat air mata kita mengalir bercucuran (selalunya berkaitan keinsafan dan pemergian kedua orang tua kita), hayati video tersebut...saya juga amalkan perkara ni setiap pagi...garam berkurang melalui pengeluaran air mata, keinsafan kita pada Allah pun bertambah.


yang saya perasan, setiap pagi selepas 'menangis' di depan laptop, kita akan rasa ketenangan yang amat sangat...
badan kita akan mengeluarkan satu hormon yang berfungsi mewujudkan perasaan tenang dan gembira.
para sahabat nabi dahulu, setiap kali mereka beribadah pada Allah, akan menitis air mata mereka, bersungguh-sungguh mereka mengharapkan keampunan Allah...

semoga ilmu yang tak seberapa ini dapatlah dikongsi bersama...

ini penting di dalam meningkatkan proses penyembuhan badan...
sebab itulah, pada zaman dahulu, umat Islam amat susah jatuh sakit...malah semasa di dalam peperangan juga, ketahanan tubuh badan para pejuang Islam amat dikagumi para musuh.

beserta ini juga, saya sertakan link video yang berjaya membuat saya 'menitis' air mata setiap pagi :-





**********************************************************


# sila dapatkan e-book percuma tentang kajian UTM SKUDAI, JOHOR terhadap habbatus sauda. Link download----http://bit.ly/1uLfp6D


# sedikit testimoni dari salah satu forum Malaysia tentang keberkesanan habbatus sauda.



# fakta sebenar tentang peratus keberkesanan rawatan kanser, dari hospital ternama luar negara.



P/S : sekiranya anda rasa ilmu ini boleh bermanfaat untuk orang lain, digalakkan SHARE link ini :-

http://rawatankanser2013.blogspot.com/ "

No comments:

Post a Comment